תמהיל התקשורת השיווקית

1 פרסום – שורה ראשונה בשקף, כל צורה לא אישית כלומר לכמות גדולה של אנשים ניתן לקהל יעד מסוים. לדוגמא, שירות המיועד לגמלאים כגון בית אבות יפורסם לגמלאים. בתשלום – כל מדיה דורשת תשלום עבור שירותי הפרסום. כאשר רוצים להציג או לקדם, להציג – מדובר בשירות חדש, ולקדם – שירות קיים. באמצעות ערוצים המוניים – מדיה רחבה כגון עיתונים, טלוויזיה, רדיו, אינטרנט, פרסום חוצות ועוד...
2 קידום מכירות – יש מגון תמריצים בד"כ קצרי טווח, כגון דוגמיות חינם, טעימות בסופר, קידום מכירות קצת פחות נפוץ בשירותים.
3 יחסי ציבור – מקצוע בפני עצמו, ניסיון למצוא מערכת ניהולית שבאמצעותה מעבירים לציבור שמעוניינים בו, מסרים מסוימים ליצירת מערכת יחסים ומודעות למותג או לשירות, מנהל ארגון חייב להשקיע ביחסי ציבור, להיות בקשר עם העיתונות ועם המדיה האחרת על שירותים שהארגון מספק. לדוגמא, כמעט כל כתבה בעיתון היא כתבה מוזמנת, ביחסי ציבור לא ניתן לשלוט על הכתבה המתפרסמת.
4 מכירה אישית – מכירה של שירותים או מוצר פנים אל פנים מול הלקוח הפוטנציאלי, במכירה אישית יש אינטראקציה עם הלקוח, לדוגמא אל על יכולה למכור כרטיסים בעצמה ויכולה להוריד את כוח המיקוח של סוכני הנסיעות מולם.
5 שיווק ישיר – דוגמא לשיווק ישיר – שיווק ויראלי שיווק דרך מיילים (ספאם), שיווק ויראלי חוקי כאשר הנך מאשר קבלת מיילים מאותה חברה.
6 שיווק סמוי – אסור על פי חוק
הסבר:
אינטגרציה של תהליך התקשורת השיווקית – לדוגמא רוצים להקים בית החלמה ליולדות, יש את ה – 4 P’s.
מוצר – בית החלמה.
מחיר – המרכיב המרכזי בתמחור נקבע ע"י המיצוב שאנני מעוניין לקבוע, אם רוצים מיצוב ברמת מלונית יהיה סכום מסוים ואם רוצים בית מלון ברמה של 5 כוכבים אזי המחיר יהיה גבוה , תמיד עלות + (Cost +)
מקום – ליד בית חולים או מקום פסטוראלי , תלוי בהתאם למיצוב שארצה למצב את השירות.
קידום – מה עושים כדי לקדם את השירות, כאן מתחילים את כל נושא התקשורת השיווקית ולכאן מכניסים את כל מה שהיה בשקף הקודם.
דוגמא – מלון בהדסה
יחסי ציבור – אינטרנט - סרטון המשדר רוגע ושקט, כשרות, שירות רפואי, פינוק ליולדות, אוירה רגועה, ליד קניון,
שיווק ישיר – הגעה לחדרי הלידה ולחלק פליירים, יש יכולת לשיווק בעלות יחסית נמוכה משום שהחולים סובבים את המלון.
שיווק סמוי – ניתן לשדל את האחיות שיזרקו מילה בזמן הטיפול ביולדת ולשפר אותם במשהו, ניתן לשים בשירותים של חדרי ההמתנה, ניתן לשים במספרי ההמתנה בגב המספרים טלפון של בית המלון.
תגיות:
שיווק




- מאמרים דומים
- מאמרים נוספים של Drive
- אודות Drive
- מידע נוסף
מאמרים דומים
- חתונה אזרחית
- איך עושים ספירת מלאי? ואיך כדאי להיערך לקראת?
- יוסי לוי יועץ שיווק באינטרנט
- נוטריון ברחובות
- מה חשוב לדעת על חתונה ביום שישי?
- מוצרי פרסום, לחיזוק הקשר האישי והעסקי עם הלקוחות.
- מתנות לראש השנה, המתנות שיחברו את הלקוחות והעובדים שלכם לעסק.
- תשובה למי ששואל "איך למכור את הציורים שלי"
- כשקופת הדיירים מתנהלת על ידי חברת האחזקה
- מתנות לראש השנה, לשנה עסקית מוצלחת תנו עציצים ממותגים לעובדים וללקוחות.
- קידום אתרים אורגני
- מזרונים אורטופדיים
- מתנות ממותגות לכנסים, רוצים להצליח. עם עציצים ממותגים ההצלחה מובטחת
- מהו מוצר הפרסום היעיל ביותר עבורכם
- מתנות ומוצרי פרסום לכנסים ואירועים עסקיים
- הזמנת מוצרי פרסום לחברות
- חברת לבניית אתרים
- מה ההיגיון מאחורי מוצרי פרסום?
- מהם הגורמים המשפיעים על קידום אתרים?
- מה חשיבותה של התאורה?