סה"כ פורסמו: 7357 מאמרים
שם משתמש: סיסמה:
זכור אותי
שכחת סיסמה? | הרשמה
13/06/2024 | 19:20

שלבים במחקר שווקים

גרסה להדפסה
שלבים במחקר שווקים ציון המאמר: 4.19/5 453 הצבעות
1.    הגדרת הבעיה: מגדירים מה רוצים לחקור? איך להיכנס לשוק, איך להעמיק נאמנות קונים, איך להשיג עוד פלחי שוק ולבדוק שביעות רצון. בד"כ מתמקדים בבעיה אחת או שתיים ולא יותר.

 

2.    ניתוח נתונים קיימים: נתונים ראשוניים ונתונים משניים. נתון ראשוני זה נתון שהחוקר אוסף לצורך המחקר שלו. נתון משני אלה נתונים ממחקרים קודמים. חשוב לבדוק מחקרים קודמים כי יש נושאים שחקרו אותם בלי סוף וזה נותן לנו כלים למחקר שלנו או בכלל הופך את המחקר שלנו למיותר וחוסך כסף וזמן. זה גם נותן כיוון לאן ללכת עם המחקר שלנו. למשל אפשר לאמץ שאלון קודם למחקר שלנו.

 

3.    יצירת מדגם: מדגם מייצג = לכל בן אדם באוכ' הנחקרת יש סיכוי שווה להופיע במדגם. את המדגם אפשר לחלק לשכבות משנה דמוגרפיות בד"כ למשל לפי גיל או עיסוק. למשל אם רוצים לדעת האם יש קשר בין צריכת מזון בריאות למצב משפחתי. יש מדגמים לא מייצגים כי לפעמים לא ניתן להגיע לכל אוכ' המחקר או שלא צריך וזה בסדר.
מדגם כדור שלג= חבר מביא חבר. למשל בודקים מה קרה לסטודנטים במהלך השנים, מרימים טלפון וכל אחד מביא את החברים שלו. זה לא מדגם מייצג כי זה פלח ספציפי וצר. אם באמת רוצים לדעת מה עושים בוגרים של מכללת הדסה צריך לקחת רשימת כל הבוגרים בעשר שנים האחרונות ולשלוף באופן מקרי 500 אנשים.
מדגם נוסף לא מייצג הוא מדגם התנדבותי= מבקשים מתנדבים להשתתף במחקר גמילה מעישון / דיאטה וכד'. לא שולטים במי מגיע וזה רק מי שרואה את המודעה איפה שנתלתה.
בשיווק כמובן תמיד עדיף מדגם מייצג אבל לפעמים יש פלח מאד צר כמו מכוניות מעל מיליון שקל אז מדגם מייצג לא רלוונטי.

 

4.    בחירת תכנית מחקר (שאלון, תצפית, ראיון אישי, ניתוח תוכן, ניסוי): שאלון זה השיטה הקלאסית. קל לחלק לאנשים, קל לדלות ממנו נתונים ולהסיק מסקנות. שאלון טוב קשה לנסח!
שאלון קלאסי כולל 6-7 שאלות כלליות, שאלות ספציפיות (בנוי משאלות סגורות כן/לא ואם לא מדוע, דרג את שביעות רצונך מ-1 (נמוך) עד 5 (גבוה) וכד'). בסוף מגיעות השאלות הדמוגרפיות (כדי לא להרתיע את הצרכן בהתחלה מלשתף פעולה). מבקשים גיל (אבל בטווחים כדי לתת מרחב של ביטחון בשיתוף הפעולה), מין, הכנסה (שאלה עקיפה, הכנסה מעל הממוצע או מתחת), השכלה.מחקר שדה כולל תצפית, ראיון אישי וקבוצת מיקוד. תצפית: הייתה איזו סוציולוגית שחיה באפריקה, חיה בין הילדים וכתבה ספר. היום אין זמן לנסוע לשטח לכמה שנים, לכן בשיווק לצאת לשטח הכוונה לבוא במגע עם הצרכנים ולחלוב מהם מידע. צריך לעשות את זה בזמן כמה שיותר קצר ולכן זה לא כולל מדגם מייצג בד"כ כי קשה להגיע להמון אנשים בשטח. בנק' המכירה עושים תצפית על הצרכנים, מה הם קונים, מה קורה בשעות העומס, מה הם עושים וכו'. (חשוב לעשות תצפית בשעות שונות, ימים שונים כולל סופ"ש, זו תצפית סבירה). “אורח לרגע רואה כל פגע". הרבה פעמים בתצפית יש אפשרות לשבת בצד ולעשות תצפית סמויה (נפוץ בשיווק). אפשרות שניה זה להיות חלק מהקבוצה, ואז יש חוקר שמשתתף בפעילות הקבוצה הבעיה שזה עלול להטות את התוצאות. אפשרות שלישית היא חוקר שנמצא בצד ויודעים שהוא נמצא אבל הם לא משתתפים (כמו שעושים בבתי ספר חוקרים של משרד החינוך. סוג שני במחקר שדה זה ראיון אישי – לקחת צרכן ולחקור אותו, לא יותר מחצי שעה. הבעיה שלפעמים המרואיין רוצה למצוא חן בעיני החוקר, זו תסמונת ידועה וזה החסרון. היתרון שאפשר להוציא המון מידע מעמיק יותר משאלון! סוג שלישי זה קבוצת מיקוד. ראיון קבוצתי עם מנחה שעוסק בנושא מסויים. הסכנה בקב' מיקוד היא שיש אנשים דומיננטים קולניים וגסי רוח שמשתלטים על הקבוצה. אבל הקבוצה טובה כדי להוציא מידע מהשטח.ניתוח תוכן: מתעסק בתוכן של ספרים, סרטים, סדרות טלוויזיה, פרסומות (בנושא השיווק). חשוב לעשות ניתוח תוכן במקרים בהם אנחנו רוצים לדעת ולהבין איך הייתה תקופה מסויימת כי כלי התקשורת משקפים את רוח התקופה.

ניסוי: להכניס תופעה למעבדה ולחקור אותה.

כשמשלבים כמה שיטות מחקר להגעה לתוצאה מדוייקת זה נקרא משולשות.

 

5.    קידוד נתונים: שאלון הופכים לגרפים, תצפית וראיון מסכמים, מוציאים את המסקנות והדברים העיקריים.

 

6.    פירוש נתונים: מוצאים את הבעיות.

 

7.    מסקנות: נותנים פתרון לבעיות

תגיות:

חתונה אזרחית
חתונה אזרחית כל המידע במקום אחד     כל המידע שצריך כידי להתחתן בחתונה אזרחית בארץ או בחו”ל. כולל כל ...
איך עושים ספירת מלאי? ואיך כדאי להיערך ל...
איך עושים ספירת מלאי? ואיך כדאי להיערך לקראת? הקדמה: מלאי המונח "מלאי" מתייחס למאגר החומרים והסחורות הזמינים בעסק ...
עקרונות לניהול סיכון אשראי...
בעוד שמוסדות פיננסיים התמודדו עם קשיים לאורך השנים ממספר סיבות, הגורם העיקרי לבעיות בנקאיות חמורות ממשיך ...
איך להוריד אחוזי שומן
איך להוריד אחוזי שומן
איך להוריד אחוזי שומן ציון המאמר: 4.34/5 441 הצבעות מה זה "אחוז שומן", ומהי
שמלות ערב לנערות
שמלות ערב לנערות
שמלות ערב לנערות ציון המאמר: 4.35/5 438 הצבעות גיל ההתבגרות זוהי התקופה היפה והזוהרת
שמלות ערב להשכרה
שמלות ערב להשכרה
שמלות ערב להשכרה ציון המאמר: 4.35/5 437 הצבעות כאשר אתן צריכות לחפש שמלה אשר
שמלות כלה וערב לחתונה
שמלות כלה וערב לחתונה
שמלות כלה וערב לחתונה ציון המאמר: 4.35/5 437 הצבעות שמלות ערב לחתונה זו בד"כ אחת מהחלטות שגורמות לנשים הרבה התלבטויות
טיפול זוגי לזוגות צעירים
טיפול זוגי לזוגות צעירים
טיפול זוגי לזוגות צעירים ציון המאמר: 4.35/5 438 הצבעות ככל הנראה כיום, השאלה בטיפול זוגי לזוגות צעירים אינה השאלה "זה
  • מאמרים דומים
  • מאמרים נוספים של Avihai
  • אודות Avihai
  • מידע נוסף

אודות Avihai

אוהב את החיים לצלם ולטייל

מידע נוסף

מאמר זה נכתב באתר רובו - תכנים שגולשים כותבים. באפשרותך למצוא מאמרים דומים בתוך קטגוריית שיווק ומכירות או על ידי צפייה בכרטיס המחבר . אם יש לך הערות, הארות באפשרותך לפנות למחבר המאמר [ Avihai ] באמצעות דוא"ל Avihai@gmail.com
שם הכותב:
סה"כ כתב: [ 14 ] מאמרים
שווה קריאה
סרטי מתיחות
סרטי מתיחות
סרטי מתיחות ציון המאמר: 4.59/5 415 הצבעות בשנת 1978 נהרו 750 אלף ישראלים לראות את "ישראלים מצחיקים"
קרמבו
קרמבו
קרמבו ציון המאמר: 4.59/5 415 הצבעות בוא נהרוג כמה אגדות: הקרמבו לא פותח בישראל, לא גדל פה
מוזיקת הטראנס
מוזיקת הטראנס
מוזיקת הטראנס ציון המאמר: 4.59/5 415 הצבעות איך אומרים "קרחנה" באנגלית? יש איזה ביטוי חמוד – "גואינג
מכונית סובארו
מכונית סובארו
מכונית סובארו ציון המאמר: 4.59/5 419 הצבעות בשנות ה-80 לכל ישראלי שני הייתה סובארו. כולם אומרו שזה
תרבות הצריכה בישראל
תרבות הצריכה בישראל
תרבות הצריכה בישראל ציון המאמר: 4.59/5 414 הצבעות תרבות הצריכה של רבים מאיתנו לא נובעת מצורך אמיתי

ניווט מהיר

מדורים

הכי נצפה

רובו

RSS RSS | כל הזכויות שמורות רובו תכנים שגולשים כותבים | מאמרים 2017-2011 © תוכן הכותבים מופץ ברשיון Creative Commons