מודל חמשת הכוחות M.E. Porter
הסבר:
כוחות תחרותיים – מודל חמשת הכוחות של PORTER – אם רוצים לנתח את הסביבה התחרותית צריך לדעת מי עומד מולי, מי המתחרים הענפיים?
חודרים אפשריים - דבר נוסף שבודקים – , לדוגמא עסק בטלפונים סלולאריים – חודר אפשרי (לדוגמא SKYPE) הוא כזה שעדיין לא חדר לשוק המקומי אבל ישנו פוטנציאל.
קונים – כוח המיקוח של הקונים, אם איני מונופול וישנם מתחרים לצרכן יש כוח מיקוח ואפשרות לעבור למתחרה. ויש צורך להתמודד, לדוגמא כרטיסי טיסה בזמן מסוים וסוכנות נסיעות מוכרת במחיר מוזל ממתחרותיה ויש לקונה כוח מיקוח, הסוכנות השנייה יכולה לקנות את כל הכרטיסים מראש עם התחייבות של חברת התעופה למחיר נמוך יותר, ואולם ישנו סיכון שלא כל הכרטיסים ימכרו.
ישנה אפשרות ליצור חבילה של בית מלון עם מחירים זולים יותר והתחייבות מול בית המלון על מספר המיטות ואם אין באפשרותך להוריד מחירי טיסה ללקוח ניתן להציע לו חבילה.
תחליפים – דוגמא – הגעה לנתב"ג הייתה אפשרית רק במונית ונהגי המוניות שגשגו, כאשר נפתחה האופציה של הרכבת הם הפסידו נתח ענק של לקוחות בעיקר מאזור החוף.
דוגמא נוספת- רצון לפתוח חנות ספרים תחליפים אפשריים, עיתונים אינטרנט ועוד...
תגיות:
שיווק- מאמרים דומים
- מאמרים נוספים של Farm
- אודות Farm
- מידע נוסף
מאמרים דומים
- חתונה אזרחית
- איך עושים ספירת מלאי? ואיך כדאי להיערך לקראת?
- יוסי לוי יועץ שיווק באינטרנט
- נוטריון ברחובות
- מה חשוב לדעת על חתונה ביום שישי?
- מוצרי פרסום, לחיזוק הקשר האישי והעסקי עם הלקוחות.
- מתנות לראש השנה, המתנות שיחברו את הלקוחות והעובדים שלכם לעסק.
- תשובה למי ששואל "איך למכור את הציורים שלי"
- כשקופת הדיירים מתנהלת על ידי חברת האחזקה
- מתנות לראש השנה, לשנה עסקית מוצלחת תנו עציצים ממותגים לעובדים וללקוחות.
- קידום אתרים אורגני
- מזרונים אורטופדיים
- מתנות ממותגות לכנסים, רוצים להצליח. עם עציצים ממותגים ההצלחה מובטחת
- מהו מוצר הפרסום היעיל ביותר עבורכם
- מתנות ומוצרי פרסום לכנסים ואירועים עסקיים
- הזמנת מוצרי פרסום לחברות
- חברת לבניית אתרים
- מה ההיגיון מאחורי מוצרי פרסום?
- מהם הגורמים המשפיעים על קידום אתרים?
- מה חשיבותה של התאורה?