התאמת אסטרטגיה שיווקית
• התאמה בין הזדמנויות בשוק לבין משאבי הארגון
• מיצוב נכון - בידול הנגרם על ידי צורכי השוק
• שחקנים קטנים - מצא והגן על נישה
• תיק של מוצרים
• השקעה באסטרטגיות של יחידות עסקיות (לא רלוונטי אלינו – מדובר בתאגידים)
אסטרטגיה מותאמת משאבים
• מינוף של משאבים להשגת הזדמנויות
• בידול המבוסס על ליבת העסקים המתאים או יוצר ביקוש בשוק מסוים
• שנה את כללי המשחק
• תיק של התמחויות
• ליבת העסקים
הסבר:
FIT – התאמה של השירות ללקוח או לשוק. האסטרטגיה שכמעט 90% מהארגונים פועלים לפיה, לכן אין חסם חדירה, וגם כולם משתמשים באותה אסטרטגיה ואין יתרון תחרותי. יש צורך למצוא התאמה בין מה שהשוק רוצה למה שיסופק לו וזה מה שאספק , גם אם לא אחשוב שזה מתאים. ארגונים קטנים אין להם ברירה אלא לנקוט באסטרטגיה של FIT.
הארגון יבנה סל של מוצרים שהשוק רוצה ובו הוא יתרכז.
באסטרטגיה של FIT אתה כל הזמן רודף אחרי רצונות השוק ואינך מצליח לייצב את עצמך בשוק, זהו "שדה קרב" קשה, בידול בשוק מעין זה יהיו בידולים קטנים ולא ממש במהות השירות או המוצר..
STRECH – מתיחת המשאבים להשפעה על השוק ולשנותו. באסטרטגיה כזו אנסה לדחוף את השירות/מוצר בכוח ללקוח. במכללת הדסה ישנם מחלקות מקצועיות שלא קיימות במכללות אחרות לדוגמא אופטומטריה וזוהי אסטרטגיית STRECH. בדיקת המשאבים של הארגון , אם יתגלו משאבים מסוימים מיוחדים בארגון, לדוגמא אם יש לי משאבי גז ולא נפט אנסה לשנות את התנהגות שוק לעבור לשימוש בגז ולא בנפט, זוהי אסטרטגיה קשה למימוש.
תגיות:
שיווק- מאמרים דומים
- מאמרים נוספים של Charity
- אודות Charity
- מידע נוסף
מאמרים דומים
- חתונה אזרחית
- איך עושים ספירת מלאי? ואיך כדאי להיערך לקראת?
- יוסי לוי יועץ שיווק באינטרנט
- נוטריון ברחובות
- מה חשוב לדעת על חתונה ביום שישי?
- מוצרי פרסום, לחיזוק הקשר האישי והעסקי עם הלקוחות.
- מתנות לראש השנה, המתנות שיחברו את הלקוחות והעובדים שלכם לעסק.
- תשובה למי ששואל "איך למכור את הציורים שלי"
- כשקופת הדיירים מתנהלת על ידי חברת האחזקה
- מתנות לראש השנה, לשנה עסקית מוצלחת תנו עציצים ממותגים לעובדים וללקוחות.
- קידום אתרים אורגני
- מזרונים אורטופדיים
- מתנות ממותגות לכנסים, רוצים להצליח. עם עציצים ממותגים ההצלחה מובטחת
- מהו מוצר הפרסום היעיל ביותר עבורכם
- מתנות ומוצרי פרסום לכנסים ואירועים עסקיים
- הזמנת מוצרי פרסום לחברות
- חברת לבניית אתרים
- מה ההיגיון מאחורי מוצרי פרסום?
- מהם הגורמים המשפיעים על קידום אתרים?
- מה חשיבותה של התאורה?