ההבדל בין יחסי ציבור לפרסום
שניהם נועדו למטרה אחת: לקדם את מטרות הארגון והמוניטין שלו. הם שונים במספר פרמטרים:
סוג הפעילות (עיצוב מסר/הודעה אל מול מודעה)
מחיר (נרכש בקשרים ועניין אל מול נרכש בכסף)
אמינות נתפסת של המסר (אמין אל מול פחות אמין)
מוכוונות לקהל יעד (רחב אל מול ממוקד)
מוכוונות הפעילות (שינוי עמדות אל מול מכירות)
הסבר:
גם פרסום וגם יחסי ציבור יש להם מטרה משותפת – להעצים מוניטין השוני הוא ב :
סוג הפעילות – הודעה ביחסי ציבור – לא עולה כסף, מודעה בפרסום.
מחיר – ביחסי ציבור נרכש בקשרים, פרסום נרכש בכסף. לאדם בממוצע 150 חברים במעגל הקרוב, 500 איש במעגל רחוק.
אמינות נתפסת של המסר – יחסי ציבור נתפס כאמין, כאשר פרסום נתפס כפחות אמין, למרות שהיום יחסי ציבור כבר לא נחשב כאמין במיוחד.
מוכוונות לקהל יעד – יחסי ציבור הפניה אל קהל ממוקד ואילו פרסום מגיע לקהל רחב. קהל יעד מסוים קל יותר להגיע אליו כשממקדים אותו , יחסי ציבור יותר יעילים.
מוכוונות הפעילות – ביחסי ציבור רוצים לשנות עמדות ובפרסום יש את עניין המכירות.
סקרים – כלי מצוין ליחסי ציבור
תגיות:
שיווק- מאמרים דומים
- מאמרים נוספים של Farewell
- אודות Farewell
- מידע נוסף
מאמרים דומים
- חתונה אזרחית
- איך עושים ספירת מלאי? ואיך כדאי להיערך לקראת?
- יוסי לוי יועץ שיווק באינטרנט
- נוטריון ברחובות
- מה חשוב לדעת על חתונה ביום שישי?
- מוצרי פרסום, לחיזוק הקשר האישי והעסקי עם הלקוחות.
- מתנות לראש השנה, המתנות שיחברו את הלקוחות והעובדים שלכם לעסק.
- תשובה למי ששואל "איך למכור את הציורים שלי"
- כשקופת הדיירים מתנהלת על ידי חברת האחזקה
- מתנות לראש השנה, לשנה עסקית מוצלחת תנו עציצים ממותגים לעובדים וללקוחות.
- קידום אתרים אורגני
- מזרונים אורטופדיים
- מתנות ממותגות לכנסים, רוצים להצליח. עם עציצים ממותגים ההצלחה מובטחת
- מהו מוצר הפרסום היעיל ביותר עבורכם
- מתנות ומוצרי פרסום לכנסים ואירועים עסקיים
- הזמנת מוצרי פרסום לחברות
- חברת לבניית אתרים
- מה ההיגיון מאחורי מוצרי פרסום?
- מהם הגורמים המשפיעים על קידום אתרים?
- מה חשיבותה של התאורה?