אסטרטגיה שיווקית
דוגמא לטעות אסטרטגית: במלחמת לבנון השנייה בוצעה טעות אסטרטגית בהחלטה על תקיפה אווירית בלבד, אולם מסתבר שלא ניתן היה לנצח במלחמת גרילה רק ע"י תקיפות מהאוויר. חברת גילת לוויינים נכנסה לתחום טכנולוגי שלא הייתה בקיאה בה ובזמן לא טוב וכמעט נמחקה בגלל שגיאה אסטרטגית. קודק חברת הצילום שהייתה הגדולה בעולם, המציאו סליל צילום, כאשר פוג'י החליטה לפתח סרט צילום משלה ולהיכנס לשוק בארה"ב, כאשר הסרטים החליטו להיעלם וכניסה של הצילום הדיגיטלי, קודק החליטו לפתח עדיין בתחום סליל הצילום וברמה האסטרטגית לא קלטו שהמגמה בעולם משתנה והחלטה זו הפילה אותה וכמעט לא שרדה את השוק.
היום היא שורדת בזכות המצאת פטנטים בעיקר של חומרים כימיים. הגדרת מסגרת וכיוונים – המשמעות של כיוון נותנת מסגרת כללית לאן הולכים ולא משהו מדויק. ברגע שהכיוון נקבע זהו הכיוון. לטווח הארוך – תלוי באיזה ענף מדובר לפי זה נקבע הטווח, לדוגמא אסטרטגיית מים – טווח של 20 שנה, אסטרטגיה טכנולוגית – הטווח יהיה קצר יותר. מקובל להניח בחברות טכנולוגיות – הטווח הוא בין 3 ל – 5 שנים. חיל אוויר – סדר גודל של 30 שנה. בניית מלון – סדר גודל ההחלטה לטווח של 10 שנים. נקודת האיזון – תוך כמה זמן מוחזרת ההשקעה.
יש צורך בבדיקת האסטרטגיה לאורך זמן ואם יש צורך גם לשנות אסטרטגיה בהתאם לשינויים. יתרון תחרותי – כל עסק ולא משנה איזה עסק היכול להצליח אלא אם כן יהיה לו יתרון תחרותי, כגון מחיר זול (לא יתרון טוב), וזו יוצרת האסטרטגיה. דוגמא: אסטרטגיה של מדינת ישראל שגובשה בהקמת המדינה – היתרון התחרותי של ישראל יהיה טכנולוגי. חברת טבע – יתרון תחרותי בתחום התרופות הגנריות – השבחת. תרופות שפג תוקף הפטנט שלהם ביה"ח הדסה – יתרון תחרותי בתחום הציוד הרפואי שלא קיים בבתי חולים אחרים.
באמצעות הפעלת משאביו – יישום החלטה אסטרטגית הוא תהליך יקר ודורש הפעלת משאבי הון וידע של הארגון. בתוך סביבה משתנה – הסביבה היא דינאמית ולכן אסטרטגיה של כל עסק חייבת להתאים את עצמה לשינויים הסביבתיים. ארה"ב היום משנה את האסטרטגיה במזרח התיכון – חייבים להסיט את המשקל שלהם מישראל לעולם הערבי, לאסטרטגיה יש מחיר. בהנחה שהמנהיגות הישראלית תבין שזוהי האסטרטגיה של ארה"ב וישראל תהיה חייבת לגבש אמצעים עצמאיים כדי להתנתק מארה"ב ובראייה האסטרטגית רק יועיל לישראל, ארה"ב תינזק, עוצמתה בהגדרת אמינות ונאמנות שלא ניתן יהיה לסמוך עליה ברמה של בת ברית וברמה הבינלאומית מדינות לא יסמכו עליה. ישראל מהווה נקודה אסטרטגית בחיבור בין כל היבשות. הפעלת משאבים – רוצה לספק שירותים ללקוחות ולספק תועלת לכלל בעלי העניין,
שתי מטרות:
1 סיפוק צרכי שוק.
2 מימוש ציפיות בעלי עניין – לקוחות, ספקים, בעלי בית המלון.
גישה לתכנון האסטרטגי – נגזרת מהחזון.
גיבוש אסטרטגיה – במקביל מגבשים מספר חלופות.
ניהול אסטרטגי
תהליך המורכב מ- 3 אלמנטים וביניהם מתקיימים יחסי גומלין:
ניתוח אסטרטגי - הבנת המצב האסטרטגי של הארגון במונחים של השינויים החלים בסביבה העסקית של הארגון ומהי השפעתם על פעילותו, משאבים פנימיים בארגון ויכולותיו וציפיות בעלי המניות ובעלי העניין.
בחירה אסטרטגית- תהליך של הערכת חלופות ובחירה אסטרטגית.
יישום אסטרטגיה- תרגום האסטרטגיה למשימות ופעולות באמצעות מבנה ארגוני, תכנון משאבים וניהול השינוי האסטרטגי.
הסבר:
ניהול אסטרטגי – לדוגמא – בניית בית חולים חדש, החלטה אסטרטגית. ועדה מבצעת ניתוח סביבה לבדיקת הצורך של הקמת ביה"ח.
תהליך אסטרטגי כולל 3 שלבים:
1 ניתוח אסטרטגי – בודק סביבה חיצונית ופנימית, אילו שינויים, בדיקת משאבים, לדוגמא, בדיקת דמוגרפיה של סוג האוכלוסייה במקרה של בניית בי"ח, אם למשל באוכלוסייה המדוברת יש חולים שסובלים יותר ממחלה מסוימת אחליט על פתיחת מחלקה/מרפאה שתטפל באותה מחלה. פילוח שוק הוא חלק קטן מהאסטרטגיה, יש צורך בבדיקות נוספות של יכולות הארגון, ציפיות בעלי מניות ובעלי עניין, לדוגמא מפלגת שלטון שנבחרה באותה אוכלוסייה היא תהיה בעלת עניין.
2 בחירה אסטרטגית – לאחר הניתוח ועל בסיס ניתוח ה – SWOT שבוצע בניתוח האסטרטגי, מחליטים על החלופה הנבחרת.
3 יישום האסטרטגיה – תרגום ההחלטה על החלופה ליישום ע"י תכנון המשאבים וכו'.
תגיות:
מיצובשיווק- מאמרים דומים
- מאמרים נוספים של Hebron
- אודות Hebron
- מידע נוסף
מאמרים דומים
- חתונה אזרחית
- איך עושים ספירת מלאי? ואיך כדאי להיערך לקראת?
- יוסי לוי יועץ שיווק באינטרנט
- נוטריון ברחובות
- מה חשוב לדעת על חתונה ביום שישי?
- מוצרי פרסום, לחיזוק הקשר האישי והעסקי עם הלקוחות.
- מתנות לראש השנה, המתנות שיחברו את הלקוחות והעובדים שלכם לעסק.
- תשובה למי ששואל "איך למכור את הציורים שלי"
- כשקופת הדיירים מתנהלת על ידי חברת האחזקה
- מתנות לראש השנה, לשנה עסקית מוצלחת תנו עציצים ממותגים לעובדים וללקוחות.
- קידום אתרים אורגני
- מזרונים אורטופדיים
- מתנות ממותגות לכנסים, רוצים להצליח. עם עציצים ממותגים ההצלחה מובטחת
- מהו מוצר הפרסום היעיל ביותר עבורכם
- מתנות ומוצרי פרסום לכנסים ואירועים עסקיים
- הזמנת מוצרי פרסום לחברות
- חברת לבניית אתרים
- מה ההיגיון מאחורי מוצרי פרסום?
- מהם הגורמים המשפיעים על קידום אתרים?
- מה חשיבותה של התאורה?